Köln Postasi - 2

Bizde yalan yok; devam edecek dedik, edecek!

Bu ilan ile karsilastigimda, Köln'de cumartesi ögleden sonra ne yapabilecegime dair düsünmek gibi bir derdim kalmamisti:


Mülheim metro istasyonuna vardigimda grup hazirlik/bekleme halindeydi:


Anadolu Federasyonu'nun düzenledigi yürüyüse Köln polisi de yüksek katilimini esirgememisti sag olsun.



Yürüyüsün baslamasinin az bir süre sonrasinda evinin penceresinde görünen bu Alman abi, memleketin gidisatindan pek memnun olmadigini oturdugu yerden yüksek sesle ifade ediyordu:


"Irkciliga Karsi Onuz Omuza" slogani atilirken "Türkler de hep bunu diyor!" dedikten sonra "Yasasin Uluslararasi Dayanisma!" sloganina da "O zaman Türkiye neden AB'de degil?" seklinde karsilik verdi. 

Yolun devaminda karsima cikan bu abi de ilk olarak "Aha bir tane daha!" diye düsünmeme sebep oldu:


Grubun arkasinda kaldigimdan olsa gerek beyamca "Kimler protesto ediyor?" sorusunu yöneltmek icin beni secti. "Anadolu Federasyonu" cevabini alinca "O zaman ben de destekliyorum!" dedi. Ben bir an durdum, amca durmadi: "Ben de nazilere karsiyim! 22 dogumluyum, 90 yasindayim. Zamaninda kandirildim. 12 yasindayken Almanya icin ölmek iyi bir fikirdi!" dedi. Tebessüm edip iyi günler diledim. Biz yürümeye devam ettik, amca oldugu yerde kaldi. Söyledikleri benimle geldi. 

(Köln Postasi bitmek bilmedi.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder